
Kasinoiden palveluviestit auttavat budjetin hallinnassa
Jos pelaat useilla eri nettikasinoilla, saat todennäköisesti paljon sähköpostia ja tekstiviestejä. Kasinot nimittäin lähettävät asiakkailleen ahkerasti uutiskirjeitä, tarjouksia ja muita markkinointiviestejä.
Mainosten sekaan saattaa kätkeytyä tärkeitäkin viestejä. Tässä artikkelissa kerromme, millaisia palveluviestejä kasinot lähettävät asiakkailleen. Selvitämme myös, miten nämä hyödylliset viestit eroavat markkinointiviesteistä.
Palveluviestin ja markkinointiviestien ero
Perinteisillä kasinoilla joudut ilmoittamaan yhteystietosi jo pelitiliä avatessasi. Myös suomalaiset kasinot pyytävät sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi voidakseen lähettää sinulle tarjouksia. Tarjousviesteistä voi löytyä vaikkapa talletusbonuksia, ilmaiskierroksia tai henkilökohtaisia etuja.
Toiset ottavat bonukset tyytyväisinä vastaan, toiset taas eivät halua sähköpostilaatikkoonsa minkäänlaisia mainoksia. Jokainen saa toimia oman mielensä mukaan, sillä kasinoiden markkinointiviestit on helppo peruuttaa. Jos et anna kasinolle lupaa markkinointiviestien lähettämiseen, et tule niitä saamaan.
Kannattaa kuitenkin huomata tärkeä ero markkinointiviestien ja palveluviestien välillä. Palveluviestit ovat hyödyllisiä viestejä, joita lähetetään vain niitä haluaville pelaajille. Monet pitävät palveluviestejä tilaamisen arvoisina.
Pelikassaan liittyvät palveluviestit
Veikkaus lähettää asiakkailleen kahdenlaisia pelikassaan liittyviä palveluviestejä:
- Saldomuistutuksia
- Voittoviestejä
Saldomuistutuksia lähetetään sähköpostitse tai tekstiviestinä. Niiden tarkoitus on auttaa pelaajaa pysymään kärryillä pelitilinsä saldosta. Kun saldo laskee valitsemasi rajan alle, saat Veikkaukselta saldomuistutuksen.
Sähköpostilla tai tekstiviestillä lähetettävät voittoviestit puolestaan ovat ilmoituksia pelaajan saamista voitoista. Voit itse määritellä, kuinka suurista voitoista haluat saada ilmoituksen.
Veikkaus lähettää voittoviestejä arvontaa tai voittoa seuraavan aamupäivän aikana. Pelaaja voi sitten kirjautua sisään kasinolle ja nostaa voitot. Rahansiirto voi kestää jopa kolme viikkoa. Ulkomaisilla pelisivustoilla on mahdollista saada voitot heti tilille.
Muut tilattavissa olevat palveluviestit
Veikkauksen kerran kuussa lähetettävien Pelaa maltilla -viestien tilaamista suositellaan kaikille pelaajille. Ne sisältävät tärkeää tietoa vastuullisuudesta ja pelaamisen hallinnasta.
Näiden yleishyödyllisten viestien lisäksi voit tilata Veikkaukselta itseäsi kiinnostavia palveluviestejä, joihin tutustumme seuraavissa kappaleissa.
Palveluviestit lotto- ja porukkapelien pelaajille
Lottopelien ystävät voivat tilata tällaisia viestejä:
- Porukkapelimuistutuksia eli ilmoituksia uusista peliporukoista
- Muistutuksia keskeytyneistä lottopelitilauksista
- Ilmoituksia kestopelien päättymisestä
- Lottopelien tulosviestit
- Pottimuistutuksia eli tietoa lottopelien poteista
Nämä palveluviestit lähetetään joko sähköpostilla tai tekstiviestillä.
Vedonlyönnin ja Toton palveluviestit
Veikkaajille Veikkaus tarjoaa monenlaisia palveluviestejä:
- Toto-vihjemuistutus
- Vakion tulosviesti
- Vakiovihjemuistutus
- Veikkaus TV:n ohjelmaopas
- Bonusrahamuistutukset eli ilmoitukset urheilupelien saatavilla olevasta bonusrahasta
- Vedonlyönnin ottelumuistuttaja
- Veikkaus- ja vedonlyöntikisamuistutukset
Nämä muistutukset auttavat vedonlyöjiä pysymään tilanteen tasalla.
Palveluviestit pokerin ja kasinopelien pelaajille
Pokerin pelaajat saavat Veikkaukselta muistutuksia alkavista turnauksista.
Kasinopelaajat puolestaan voivat tilata ilmoituksia uusista automaattipeleistä tai nettiarvoista.
Lisäksi Veikkaus lähettää uutiskirjeitä live-kasinonsa asiakkaille.
Etuasiakkuuden palveluviestit
Veikkauksen etuohjelmaan kuuluvat saavat muistutuksia:
- Etuasiakasarvonnoista
- Uusista eduista
- Yllätysarvonnoista
Lisäksi Veikkaus ilmoittaa, kun X-lehden uusi juttu ilmestyy.
Voiko kasino soittaa asiakkaalle?
Joskus kasinot saattavat ottaa yhteyttä asiakkaisiinsa puhelimitse esimerkiksi mainostaakseen uutta peliä. Tällaiset mainospuhelut ovat kiellettyjä, joten niitä ei osu pelaajien kohdalle kovin usein.
Puhelimen käyttö on kuitenkin sallittua esimerkiksi silloin, kun soitto on osa kasinon KYC-prosessia. Jos asiakkaan henkilötiedoissa on jotakin epäselvää, saattaa ongelma ratketa helpoiten puhelimessa.
Kyseessä voi olla myös Veikkauksen huolisoitto. Veikkauksen työntekijöillä on tapana tarttua puhelimeen, jos he epäilevät asiakkaansa kärsivän peliriippuvuudesta.
Valitettavasti kasinon nimissä soitetut puhelut saattavat olla myös huijausta. Ylen artikkelin mukaan Veikkauksen työntekijöinä esiintyneet henkilöt ovat kaupitelleet puhelimessa lottopelejä. Veikkaus korostaa, ettei se milloinkaan myy rahapelejä tai kysele asiakkaiden yksityisiä tietoja puhelimessa.
Yhteenveto
Nettikasinot lähettävät asiakkailleen monenlaisia viestejä. Osa sähköposteista ja tekstiviesteistä on mainoksia, joiden lähettämisen asiakas voi halutessaan kieltää.
Markkinointiviestejä ei pidä sekoittaa palveluviesteihin, joista voi olla pelaajille paljon hyötyä. Kasinot eivät lähetä palveluviestejä automaattisesti kaikille asiakkailleen, vaan ne täytyy erikseen tilata. Esimerkiksi Veikkaukselta saat pelikassaan ja vastuullisuuteen liittyviä palveluviestejä sekä muistutuksia suosikkipeliesi arvonnoista ja poteista.
Kasinot saattavat myös soittaa asiakkailleen esimerkiksi henkilötietojen varmentamisen yhteydessä tai tarjotakseen apua peliongelmiin. Pelien markkinoiminen puhelimitse on kiellettyä, mutta joskus mainospuheluitakin saattaa tulla. Nettikasinoilla on jo nähty pokeribotteja, joten lienee vain ajan kysymys, milloin botit alkavat pommittaa pelaajia puhelinsoitoilla.



